6 مهارت ضروری حسابداری

6 مهارت ضروری حسابداری

اگر حسابدار هستید یا به عنوان یک حرفه دنبال شغل هستید، مهارت های خاصی وجود دارد که برای موفقیت در محل کار نیاز دارید. توسعه این مهارت ها می تواند شما را آگاه نگه دارد، روابط خوبی با همکاران خود حفظ کند و اخلاق کاری قوی را نشان دهد. مهارت های مختلفی وجود دارد که شما باید یادگیری را در زمینه حسابداری در اولویت قرار دهید. در این مقاله، ما در مورد شش مهارت مهم حسابداری حرفه ای بحث خواهیم کرد که به شما کمک می کند تا در حرفه خود موفق شوید. مهارت های کلیدی حسابداری که می تواند به شما در برتری محل کار کمک کند.

در اینجا شش مهارت حسابداری وجود دارد که در حرفه شما کمک می کند:

  • ارتباطات
  • سازمان
  • خدمات مشتری
  • تطبیق پذیری
  • رهبری
  • مدیریت زمان

 

  1. ارتباطات

به عنوان یک حسابدار ، به احتمال زیاد با تعداد زیادی مشتری و همکار کار خواهید کرد. بسته به موقعیت شما ممکن است روز شما شامل پاسخگویی به ایمیل ها و تماس با مشتریان باشد ، بنابراین باید بدانید که چگونه اطلاعات را سریع و خلاصه انتقال دهید. برقراری ارتباط موثر، اطمینان حاصل می کند که تمام اطلاعات مناسب برای انجام کارها یا تحویل پروژه ها را مطابق با انتظارات گیرنده در اختیار دارید.

به عنوان مثال ، شما در حال بازبینی حساب مشتری هستید و متوجه می شوید که گزارش مالی سه ماهه او را از دست داده اید. این داده ها برای تکمیل کار شما برای شما مهم است ، بنابراین باید برای آن ها ایمیل ارسال کنید. شما می خواهید بدون اینکه نیازی به رد و بدل کردن چندین ایمیل برای شفاف سازی آنها باشد ، بلافاصله آنچه را که درخواست می کنید درک کنند.

ایمیل شما می تواند به این سادگی باشد که "من گزارش سه ماهه را از 1 ژانویه تا 31 مارس از دست داده ام و برای تکمیل کار در حساب شما به آن نیاز دارم. آیا می توانید لطفا در اولین فرصت این کار را ارسال کنید؟ " ایمیل تاریخ های دقیق شما را مشخص می کند تا بتوانند گزارش صحیح را ارسال کنند.

 

ارتباطات حسابداران

  1. سازمان

ممکن است روزانه با مقدار زیادی اطلاعات مالی کار کنید و ترتیب آنها به طور سیستماتیک توانایی شما را در یافتن سریع داده ها افزایش می دهد. سعی کنید فایل های فیزیکی و دیجیتالی خود را مرتب نگه دارید تا کارایی شما افزایش یابد این می تواند برای آلفابازی کردن پرونده های مشتری مفید باشد ، یا می توانید از یک سیستم کد رنگی استفاده کنید که وظایف را بر اساس آینده ، در حال انجام و تکمیل شده مرتب می کند. یک سیستم پوشه در رایانه خود ایجاد کنید که به شما امکان می دهد اطلاعات دیجیتالی را به راحتی پیدا کنید.شما ممکن است جلسات مختلفی را به صورت حضوری و تلفنی داشته باشید ، بنابراین باید یک روش مطمئن برای پیگیری جلسات خود پیدا کنید. یک تقویم کاغذی روی میز شما می تواند به عنوان یک یادآوری بصری از جلسات آینده باشد ، در حالی که یک برنامه تقویم دیجیتال به شما امکان می دهد اعلان های جلسات آینده را دریافت کنید. استفاده از تقویم همچنین به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای تکمیل کار خود دارید.

سازمان

  1. خدمات به مشتری

برای اطمینان از حفظ روابط مثبت با مشتریان ، درک نیازهای آنها و ارائه پاسخ های سریع رضایت بخش ، مهارت های خدمات مشتری خود را در نظر بگیرید. هنگامی که با مشتری صحبت می کنید ، برای نشان دادن صداقت خود با او حرفه ای و متانت رفتار کنید.

برای بهبود مهارت های خدمات مشتری خود ، به طور فعالانه به صحبت های مشتریان خود گوش فرا دهید تا بتوانید درباره نگرانی ها یا درخواست های آنها بیشتر بدانید. بعد از اینکه آنها توضیحات درخواست خود را به پایان رساندند ، می توانید پاسخی مثبت ، هدف مدار و کامل ایجاد کنید که نیازهای آنها را برطرف کند. همکاری با مشتری برای شکل گیری راه حل نیز می تواند به آنها کمک کند احساس ارزش بیشتری کنند.

خدمات مشتری

  1. سازگاری

توانایی انطباق با نرم افزار جدید و تغییر قوانین مالیاتی می تواند شما را در نقش حسابداری کارآمدتر سازد. همچنین ممکن است لازم باشد سریع به درخواست های مشتری یا سایر همکاران پاسخ دهید و دانستن اینکه چگونه روز کاری خود را برای تأمین نیازهای آنها تغییر دهید ، سازگاری شما را نشان می دهد. تفکر انتقادی نیز بخشی از سازگاری است. شما باید بتوانید مقادیر زیادی از داده ها را در مدت زمان کوتاه جمع آوری و ارزیابی کنید تا مهلت های قانونی را رعایت کنید.

به عنوان مثال ، دو مشتری تقاضا می کنند که با آنها تماس بگیرید تا به سوالاتی که در مورد مالیات خود دارند پاسخ دهند. تقویم شما نشان می دهد شما در تمام روز قرار ملاقات دارید ، بنابراین باید در مورد فوری بودن مشکلات آنها تصمیم بگیرید. براساس ایمیل مشتری اول ، ارزیابی می کنید که احتمالاً می توانید به سوال وی از طریق ایمیل پاسخ دهید.

به نظر می رسد مشتری دوم سوال پیچیده تری دارد. تصمیم دارید یکی از قرارهای خود را به روز بعد منتقل کنید تا بعد از ظهر بتوانید با آنها تماس بگیرید. در این سناریو ، شما روز کاری خود را متناسب با نیازهای مشتری خود تنظیم می کنید.

سازگاری

  1. رهبری

رهبری یک مهارت حیاتی در حسابداری است. وقتی کارفرمای شما می تواند به شما اعتماد کند که از قبل برنامه ریزی کنید، استراتژیک فکر کنید و جدیدترین فناوری را بیاموزید، آنها شما را به عنوان یک سرمایه با ارزش برای تیم در نظر خواهند گرفت.

همکاران شما ممکن است در صورت نیاز به مشاوره مالی با شما تماس بگیرند، بنابراین خود را در دسترس قرار دهید تا در صورت امکان به بخشهای دیگر کمک کنید. با مراجعه مستقیم به نیازهای خود ، خواه با مشتری یا همکار باشد ، می توانید نشان دهید که یک رهبر هستید. اعتماد به نفس هنگام ارائه ایده ها یا پیشنهادهای جدید نیز می تواند توانایی شما در رهبری را نشان دهد.

به عنوان مثال ، متوجه می شوید که بخش بازاریابی به طور منظم از بودجه ماهانه آنها بیشتر است. اگر قرار باشد جلسه ای با رئیس بخش بازاریابی و مدیر خود ترتیب دهید و یافته های خود را توضیح دهید و راه حل های احتمالی ارائه دهید ، ممکن است کارفرمای شما مفید باشد. ابتکار عمل برای شناسایی یک چالش و غلبه بر آن می تواند ویژگی های رهبری شما را نشان دهد.

رهبری

  1. مدیریت زمان

مدیریت زمان به شما امکان می دهد وظایف را به طور کارآمد و به موقع انجام دهید. این می تواند به داشتن یک سیستم کارآمد برای مدیریت بار کاری شما در مدت زمان مشخص کمک کند. برنامه ریزی وظایف شما نه تنها می تواند به شما کمک کند تا منظم بمانید ، بلکه همچنین می تواند به شما نشان دهد که چقدر برای یک فرآیند یا مرحله وقت صرف می کنید.

یکی از راه های انجام این کار اولویت بندی مداوم لیست وظایف خود در مهلت تعیین شده است. شما می توانید تقویم خود را با کارهای روزانه ، هفتگی و ماهانه تنظیم کنید. ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که برخی از کارهای شما بیش از حد انتظار طول می کشد ، بنابراین می توانید لیست خود را مرور کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید روز بعد منتقل کنید.

به عنوان مثال ، شما امیدوار بودید که تا پایان روز حقوق و دستمزد 10 مشتری انجام شود ، اما با تأخیرهای زیادی روبرو شدید. فقط یک ساعت از روز شما باقی مانده است و شما هنوز سه مشتری دارید. با این حال ، می بینید که فقط یکی از این مشتریان فوری است. برای صبح روز بعد می توانید دو مشتری دیگر را به لیست وظایف خود منتقل کنید.

مدیریت زمان